![](https://mlhv7dpfk9al.i.optimole.com/w:auto/h:auto/q:mauto/ig:avif/https://eramedia.com.tr/wp-content/uploads/2019/11/blog3.jpg)
Geleneksel pazarlama tekniklerinin artık geride kaldığı bir dönem içindeyiz. İşletmeler, hedef kitleye doğru zamanda, doğru yerde, çok daha hızlı bir şekilde ulaşabilmek için dijital pazarlama yolunu kullanıyorlar. Günümüzde işletmenin güncel kalması ve yükselişi için bu artık bir ihtiyaç haline gelmiştir.
Dijital pazarlamanın stratejisini kullanmaya başladığınızda elde edeceğiniz faydaları, işletmeler için önemini ve içeriğini bu makalede bulabileceksiniz.
DİJİTAL PAZARLAMA NEDİR?
İnternet, günümüzde işletmelerin tüketiciye en kolay ulaştıkları yer haline gelmiştir. Dijital pazarlama, potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için kullandığımız web siteleri, sosyal medya, arama motorları, uygulamalar v.b gibi tüm kanalları içerir.
Geleneksel yöntemlerden daha uygun maliyetli olmasının yanı sıra, başarıyı ölçmenize ve pazarlama değişiklikleri yapmanıza hızlı bir şekilde olanak tanır.
Satışları ve geliri arttırmak isteyen bir işletme için dijital pazarlama neden önemlidir?
Şimdi bazı başlıklar altında bunu inceleyeceğiz.
Dijital Pazarlama Uygun Maliyetlidir.
Dijital pazarlama; daha az maliyetle daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanızı, paradan tasarruf etmenizi sağlar.
Büyük ölçekli şirketlerin TV reklamları, radyo spotları, billboardlar v.s gibi alanlara da ayıracak bütçeleri vardır. Bu bağlamda, küçük ve orta ölçekli şirketlerin bununla baş etmesi, rekabet içine girmesi zordur. İşte tam da burada dijital pazarlama işletmeleri aynı oyuna sokar.
Tutarı sizin belirleyeceğiniz birçok dijital pazarlama ve reklam yöntemi vardır. Bu çevrimiçi pazarlamanın benzersiz bir avantajıdır. Unutmamanız gereken, harcadığınız miktarın, kampanya başarınızı etkileyeceğidir.
Deneyimli bir dijital pazarlama ajansıyla ortaklık kurarsanız, ihtiyacınız olan web pazarlama hizmetlerini almanıza yardımcı olacaktır.
Dijital Pazarlama Ölçülebilir.
Planlanan kampanyaya para yatırdığınızda, sonuçlarını izlemek istersiniz. Dijital pazarlama yöntemleriyle kampanyanızın sonuçlarını hızlı ve doğru bir şekilde takip edebilir, ölçebilirsiniz.
Her kampanya türünün takip sistemi ayrıdır. Örneğin; Google Analytics ile SEO performansınızı izleyebilirsiniz. Bu tıklamalar, yorumlar, paylaşımlar kampanyanızın performans durumunu bilmenizi kolaylaştırır.
Sonuçları ölçmek ya da izlemek, iyileştirmeler açısından önemlidir. Kampanya süresince neyin doğru işleyip neyin gereksiz olduğunu görebilirsiniz. Bu süreci optimize etmek, maddi anlamda tasarruf etmenizi sağlayacaktır.
Dijital Pazarlama İdeal Müşterileri Hedeflemenizi Sağlar.
Tüketiciler genellikle satın alma tercihi olarak interneti kullanırlar. Dijital pazarlama, işte bu satın alma yolculuğunun başında tüketiciye ulaşmanızı sağlar.
Tüketici kitleniz, ürün ve hizmet almak için bilgi edinmek istediklerinde devreye dijital pazarlama girer. Onları ihtiyaç duydukları bilgi ışığında sayfanıza yönlendirirsiniz.
Bunu yaparken, marka görünürlüğü oluşturursunuz.
Bu kullanıcılar profilinizi bulur, işletmeniz hakkında daha fazla bilgi edinirler.
Müşteri adayları hemen tüketime geçmeseler bile, şirketinizi hatırlayacak ve rekabet aşamasında sizi seçeceklerdir.
Dijital pazarlamanın bu avantajı; işletmenizin rakipleriyle rekabet içinde olmasına ve büyümesine yardımcı olacaktır.
Dijital Pazarlama İlerledikçe Değişiklik Yapabilirsiniz.
Dijital pazarlamaya özgü en büyük özelliklerden biri ilerledikçe değişiklik yapabilmektir.
Geleneksel yöntemlerde, taahhüt sonrası kampanyada oynama yapamaz, reklam seçeneklerini değiştiremezsiniz.
Dijital pazarlamayı kullandığınız takdirde, PPC kampanyalarınızı güncelleyebilir, sosyal medya reklamlarınızı düzenleyebilir, SEO kampanyalarınızı optimize edebilir, içeriğinizi ihtiyaç duyduğunuz şekilde güncelleyebilirsiniz.
Yani, dijital pazarlama sayesinde kampanyanızı en iyi sonuçları elde etmek için istediğiniz zaman uyarlayabilir, zamandan ve paradan tasarruf edebilirsiniz.
Dijital Pazarlama Dönüşüm Oranınızı Arttırır.
İşletmeler için en dikkate değer faydalardan biridir. Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) gibi dijital pazarlama stratejilerine yatırım yaptığınızda, dönüşüm oranınızı arttırabilirsiniz.
Yararı; işletmenizle ilgilenme olasılığı olan kişilere odaklanıp, dönüşüm kazanarak, büyüme gerçekleştirmenizdir.
PEKİ BASIN BÜLTENİ BU İŞİN NERESİNDE?
Basın bültenleri, sadece yazılı ve görsel yayın organlarına servis edilmez.
Servis edilen organların büyük çoğunluğunu, internet haber siteleri ve portalları oluşturur. Bunun yanında çeşitli sosyal medya blogları da sıklıkla yer almaktadır.
Ulusal hatta uluslararası çapta yayın yapan (yazılı, görsel, işitsel, dijital) bu medyaların her hangi birinde, bir haber içeriğiyle yer alıyor olmanın getirdiği reklam ve marka bilinirliğinin değeri, sosyal medyaya verilen reklamların yarattığı etkiden çok daha büyüktür.
Basın bültenlerinin bu özelliği onu, reklam ajanslarının veya şirketlerdeki kurumsal iletişim (tanıtım) departmanlarının, halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullandıkları en önemli kalemlerden biri yapar.
Basın bültenleri ve dijital pazarlama, işletmenizin büyümesi, değer kazanması, önemli satışlar elde etmesi için mükemmel bir fırsattır.
İşletmenizi zirveye taşımaya hazırsanız, nasıl yardımcı olabileceğimizi görmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.